Dacia a înregistrat în primul trimestru cel mai puternic avans al înmatriculărilor de autoturisme noi pe piața franceză, cea mai mare pentru marca românească, de 24,5% față de aceeași perioadă a anului trecut, la 22.598 unități, potrivit datelor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile.
Piața franceză a scăzut în primele trei luni cu 14,7% față de perioada similară a anului trecut, la 433.297 unități.
Pe lângă Dacia, creșteri ale înmatriculărilor au mai înregistrat doar Hyundai (24,2%), Lexus (11%), Toyota (3,2%), Fiat (1,3%) și KIA (0,1%).
Evoluția bună a condus la majorarea cotei de piață a mărcii românești de la 3,58% în primele trei luni ale anului trecut la 5,22%.
Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a consemnat în primul trimestru un declin de aproape 9%, la 104.937 de unități. Cota de piață a Renault se situează la 24,2%.
Dacia Sandero se află pe locul al zecelea în topul celor mai bine vândute modele de autoturisme, cu 9.067 de unități, în primele trei luni, reprezentând o cotă de piață de 2,1%. Top zece este dominat de constructorii francezi, cu opt modele (inclusiv Sandero). Singura prezență străină este Volkswagen, cu modele Golf și Polo.
SUV-ul Duster ocupă poziția a 14-a (cu 8.169 unități și cotă de piață 1,9%), Lodgy se află pe 27 (cu 3.357 mașini și cotă de 0,8%), Dokker pe 72 (1.534 unități și cotă de 0,4%)
În martie, înmatriculările de autoturisme noi sub brandul Dacia au avansat cu 29,3%, la 6.752 unități, iar cota de piață a urcat de la 2,64% la 4,09%.
Înmatriculările totale de autoturisme din Franța au coborât cu 16,4% în această perioadă, la 165.244 unități.
Grupul Renault a înregistrat un declin de 8,3%, la 39.416 unități.
Pe segmentul vehiculelor comerciale ușoare, Dacia a scăzut în Franța cu 31% în primul trimestru, la 902 unități, iar în martie cu 14,9%, la 326 unități. Piața franceză de profil a înregistrat un declin de 10,4% la trei luni, la 92.396 unități, iar în martie a coborât cu 10%, la 32.941 unități.
Vânzările Dacia la nivel global au crescut anul trecut cu 4,8% față de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puțin peste 6% au fost comercializate în România, unde compania se menține totuși lider, iar cele mai mari piețe de desfaceri au rămas Franța (23,4%), Germania (13%), Algeria, Turcia și Italia.
Franța a dominat în 2012 topul vânzărilor Dacia pe țări, cu 84.522 unități comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unități și de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia – 28.964 autovehicule, Italiua – 26.832 și Spania – 17.847.